9 wskazówek na skuteczne generowanie leadów dla Twojej firmy
Jak wiesz, skuteczne generowanie leadów skutkuje zwiększeniem sprzedaży. A to, wpływa bezpośrednio na dochody przedsiębiorstwa. A o to przecież Ci chodzi. Generowanie leadów jednak nie jest wbrew pozorom takie łatwe. Nietrudno popełnić błędy, dlatego w dzisiejszym artykule przedstawiamy, specjalnie dla Ciebie, 9 wskazówek na skuteczne generowanie leadów dla Twojej firmy.
Generowanie leadów w Twojej firmie
Generowanie leadów jest niezwykle ważne w każdej firmie. W Twojej również. W nim tkwi sekret osiągnięć finansowych firmy i przewagi konkurencyjnej wśród przedsiębiorstw działających w tej samej branży. Żeby jednak miało sens i było skuteczne, konieczne jest odpowiednie przygotowanie. Osoby, które nie posiadają odpowiedniego doświadczenia zawodowego i wiedzy praktycznej, mogą łatwo popełnić kosztowne błędy. My podpowiemy Ci, co zrobić, aby skutecznie generować leady w Twojej firmie.
-
Zadbaj o atrakcyjną stronę internetową
Ludzie to wzrokowcy. Dlatego musisz zadbać o aspekt wizualny Twojej strony. Weź pod uwagę fakt, że teraz znaczna część społeczeństwa w sieci internetowej korzysta z niej na urządzeniach przenośnych, typu tablet i smartfon. Zatem Twoja strona internetowa musi być responsywna, czyli musi się dać bez przeszkód wyświetlić również na urządzeniach przenośnych. Zwróć uwagę na układ strony i kolory. Powinny być spójne z prowadzoną działalnością i Twoją identyfikacją wizualną. Oczywiście musisz zlikwidować wszelakie ewentualne błędy na stronie.
-
Zadbaj o dobry content
Choćbyś stawał na rzęsach, to nie przekonasz do siebie i swojej firmy potencjalnych klientów, których nie zainteresowała treść na Twojej stronie internetowej lub w social mediach. Musisz zamieścić treść, która ich zainteresuje. Czyli taką, która ma dla nich jakąś wartość. Musi rozwiązywać jakiś problem Twojej grupy docelowej. Mogą to być np. wskazówki na temat szycia, jeśli sprzedajesz akcesoria krawieckie albo informacje na temat pielęgnacji i żywienia poszczególnych gatunków zwierząt, jeśli masz sklep zoologiczny. Konkurencja nie śpi i stosuje podobne chwyty, więc musisz się wykazać kreatywnością.
-
Podaj nr telefonu, na który Twoi klienci mogą dzwonić
Dobrym rozwiązaniem jest zamieszczenie na stronie internetowej numeru telefonu, pod którym dostępny jest pracownik Twojej firmy. Wiele osób woli dzwonić, aby upewnić się, co do produktu, oferty, czy usługi. Zajmuje mniej czasu niż napisanie maila, a odpowiedź jest przeważnie natychmiastowa. Poza tym zamieszczając na swojej stronie internetowej numer telefonu, zwiększasz swoją wiarygodność. Pokazujesz również swoim klientom, że są dla Ciebie ważni, ponieważ podałeś im do siebie numer telefonu.
-
Opinie i referencje budują pozytywny wizerunek w sieci
Pamiętaj, że opinie i referencje budują pozytywny wizerunek w sieci internetowej. Dlatego warto zamieścić na swojej stronie pozytywne opinie na temat firmy lub oferty, a także ewentualne referencje. Nie masz takich? Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś wysłał wiadomość do swoich stałych klientów z prośbą o referencje lub zamieszczenie opinii na temat współpracy z Twoją firmą. Pamiętaj, aby podziękować za wszystkie opinie i referencje.
-
Baw się słowami
Ludzie, z niewiadomych powodów, uwielbiają teksty nasycone takimi słowami, jak gwarancja jakości, Premium, gwarancja zaufania, najwyższa jakość, innowacja, nowość na rynku. Nie przesadzaj jednak z ilością słów. Pamiętaj, że przekaz ma być naturalny, ale również prawdziwy.
-
Zadbaj o obecność w Social Mediach
Twoja kampania marketingowa powinna obejmować działania w serwisach społecznościowych. Jest to ważne ze względu na ilość potencjalnych klientów, którzy mają tam swoje konta i codziennie z nich korzystają. Dotyczy to przede wszystkim Facebooka. W końcu, czy masz wśród znajomych kogoś, kto nie korzysta z Facebooka? My też nie!
-
Badaj efekty, wprowadzaj zmiany
Samo działanie nie wystarczy. Musisz wiedzieć, co robisz, jak robisz i jaki przynosi to efekt. Tylko wtedy będziesz w stanie wyciągnąć wnioski z kampanii marketingowej, ocenić jej koszt i wpływ na sytuację finansową firmy. Jeśli zauważysz, że Twoje działania nie przynoszą efektów, nie bój się wprowadzać zmian i eksperymentować. Oczywiście z głową. Ucz się na błędach innych.
-
Wizytówka Google
Niby nic, a jednak odgrywa ważną rolę w generowaniu leadów. Obecność w Google w formie wizytówki, pozwala odnaleźć Cię twojej grupie docelowej. Pamiętaj, aby dane zamieszczone w wizytówce były aktualne, a opinie były pozytywne. Im więcej opinii, tym będziesz dla potencjalnych klientów bardziej wiarygodny.
-
Mów do klientów językiem korzyści
Daj im to, czego szukają. Przekonaj swoich potencjalnych klientów, że Twoja oferta zawiera wyłącznie wyjątkowe produkty i oferty. Spraw, że uwierzą, że poczują się dopieszczeni. A także, że warto postawić na Twoją firmę.