Content marketing – jak go usprawnić żeby generować leady?
Content marketing stanowi istotny element strategii lead generation. Niestety wiele osób nie wykorzystuje w pełni możliwości content marketingu, przez co nie generuje oczekiwanej liczby leadów. Na czym należy się skupić i co robić, aby content przynosił spodziewane zyski?
Co to jest content marketing?
Content marketing to inaczej marketing treści. Obejmuje on różnorakie strategie generowania leadów, które związane są z tworzeniem wartościowych dla potencjalnych klientów, czyli grupy docelowej tekstów i ich publikacją w sieci. Content marketing obejmuje tworzenie różnorakich treści, niekoniecznie muszą być one w formie tekstowej. Równie dobrze treści mogą być przedstawione w formie infografiki lub wideo, a także prezentacji multimedialnych i grafiki.
Content marketing a generowanie leadów
Content marketing oczywiście wpływa pozytywnie na generowanie leadów. Z pewnością jego zadaniem jest przyciąganie uwagi potencjalnych klientów. Oczywiście marketing treści może poprawić wizerunek firmy w danej branży. Poza tym wpływa korzystnie na nawiązywanie relacji z potencjalnymi klientami. Buduje zaangażowanie i lojalność do marki. A przede wszystkim poprawia widoczność firm w sieci internetowej, dzięki czemu ma ona szansę dotarcia do grupy docelowej i ma możliwość pozyskania większej ilości potencjalnych klientów.
Jak usprawnić content marketing żeby generować leady
Wbrew pozorom wykorzystywanie content marketingu w generowaniu leadów nie jest prostym zadaniem. Nie wystarczy bowiem zamieszczać jakichkolwiek treści w dowolnym czasie i miejscu. To musi być przemyślana i dokładnie zaplanowana strategia. Tylko wtedy może ona wpłynąć na generowanie znacznej liczby potencjalnych klientów. W jaki sposób można usprawnić content marketing w firmie? Przede wszystkim:
-
postaw na różnorodność
-
unikaj kanibalizacji treści
-
oferuj jakościowe treści
-
uwzględnij SEO
-
wykorzystuj sprawdzone aplikacje.
Postaw na różnorodność
Postaw na różnorodność, czyli zamieszczaj wartościowe treści w różnych miejscach w sieci. A konkretniej nie ograniczaj się z zamieszczaniem treści wyłącznie do swojej strony internetowej lub bloga. Bądź aktywny również w social mediach. Doskonale wiemy, że tworzenie i zamieszczanie jakościowych tekstów we wszystkich dostępnych serwisach społecznościowe jest czasochłonne, dlatego nie musisz być obecny wszędzie. Wystarczy, że wybierzesz najważniejsze kanały dotarcia do klientów. Zapewne wśród nich znajdą się najpopularniejsze serwisy społecznościowe, typu Facebook, Instagram, Linkedin.
Unikaj kanibalizacji treści
Kanibalizacja treści to zmora współczesnego marketera. Przyjęło się, że kanibalizacja treści to sytuacja, gdy przynajmniej dwie podstrony lub ich większa liczba są zoptymalizowane pod identyczne słowo kluczowe i posiada zbliżone do siebie treści. Dochodzi wówczas do sytuacji, kiedy Google nie wie, którą z nich wybrać. Aktualnie istnieje wiele aplikacji i programów, które skutecznie pozwalają wykryć kanibalizację treści. W ostatnich latach powstają one, jak grzyby po deszczu. Wymienić wśród nich można m.in. Google Search Control, czyli sprawdzone i funkcjonalne narzędzie od Google.
Oferuj jakościowe treści
Tworzenie i publikacja byle jakich treści nie przyniesie Ci milionów. Potencjalni klienci, podobnie jak Ty, nie lubią tracić czasu na wczytywanie się w treści, które nie są dla nich w żadnym stopniu interesujące i przydatne z jakiegoś powodu. Dlatego podczas tworzenia treści, uwzględnij potrzeby przedstawicieli grupy docelowej. Zwróć uwagę na to, czego szukają, jakie informacje będą dla nich ciekawe.
Uwzględnij SEO
SEO i content marketing są ze sobą powiązane. Przy czyn SEO to w rozwinięciu Search Engine Optimization. Pojęcie to oznacza optymalizację pod kątem wyszukiwarek internetowych. SEO posiada charakter techniczny i ma na celu podniesienie wartości zamieszczanych treści z punktu widzenia pozycji w wyszukiwarkach internetowych.
Korzystaj ze sprawdzonych aplikacji
Podczas tworzenia treści, w tym przede wszystkim treści na stronę internetową, warto korzystać ze sprawdzonych aplikacji przeznaczonych do poprawy tekstu. W sieci dostępnych jest wiele aplikacji. Dlatego zdecydowaliśmy się przedstawić 6 wybranych.
Copyscape
Copyscape to aplikacja przeznaczona do badania i sprawdzania oryginalności tekstu. Czyli do tego, czy tekst nie jest plagiatem. Copyscape wskazuje fragmenty skopiowane z innych stron internetowych wraz z podaniem źródeł. Zachowanie oryginalności tekstu jest ważne nie tylko dla pozycji w wyszukiwarce, ponieważ Google walczy z kopiowanymi treściami, ale również dla braku odpowiedzialności prawnej.
Google Trends
Google Trends to idealne narzędzie od Google, dzięki któremu sprawdzisz, jakie informacje i tematy interesują Twoją grupę docelową. Umożliwi Ci to tworzenie treści, które są ciekawe i pożyteczne dla potencjalnych klientów.
LanguageTool
LanguageTool sprawdza poprawność gramatyczną, stylistyczną i ortograficzną treści. Dzięki niemu unikniesz nieprzyjemnej wpadki.
Jaspopis
Jaspopis przyda się każdemu tworzącemu treści techniczne i na tematy naukowe. Dzięki Jaspopis sprawdzisz, czy treści przygotowane dla potencjalnych klientów będą przyjazne do czytania, a co za tym idzie, czy będą wystarczająco proste do zrozumienia. Warto dodać, że Jaspopis nie tylko wskazuje problematyczne fragmenty tekstu, ale proponuje również poprawki.
Semstorm
Semstorm to wyjątkowo rozbudowane narzędzie przeznaczone do tworzenia wartościowych tekstów. Jego atutem jest możliwość sprawdzenia i doboru odpowiednich słów kluczowych. Oczywiście Semstorm umożliwia również ocenę potencjału słów kluczowych.