Generowanie leadów w branży fryzjerskiej
Branża fryzjerska w Polsce rozwinęła się w ostatnich latach. Na każdym rogu widać zakład fryzjerski. Doszło do tego, że klienci mają w czym wybierać, a fryzjerzy muszą się jednak trochę postarać o pozyskiwanie klientów. Jak wygląda skuteczne generowanie leadów w branży fryzjerskiej? O tym przeczytacie w naszym artykule.
Specyfika branży fryzjerskiej i generowanie leadów
Branża fryzjerska rozwija się nieustannie. Aktualnie fryzjerzy nazywani są stylistami fryzur. Czasy kiedy Pani Jadzia strzygła lub robiła trwałą odeszły do lamusa. Fryzjer kojarzony jest z osobą, która odmieni wygląd człowieka, jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Na rynku istnieje wiele zakładów fryzjerskich. W wielu z nich pracuje więcej niż jeden fryzjer. Z uwagi na znaczną ilość fryzjerów i zakładów fryzjerskich na rynku, konieczna jest walka o pozyskanie nowych klientów. Szczególnie utrudnione zadanie mają nowe salony fryzjerskie, które jeszcze nie mają ugruntowanej pozycji na rynku i nie posiadają stałych klientów. Jak zatem mają zbudować wizerunek mistrza w swoim fachu i pozyskać nowych klientów? Jest kilka możliwości...
Strona internetowa a generowanie leadów
Każda firma powinna posiadać swoją własną stronę internetową. Dotyczy to również salonów fryzjerskich. Dlaczego warto zainwestować w dobrą stronę internetową? Przede wszystkim dlatego, że dzięki stronie internetowej swojego salonu fryzjerskiego pokażesz się w sieci. Możesz dotrzeć do potencjalnych klientów z informacją, jakie i gdzie usługi świadczysz. Strona internetowa to Twoja wizytówka, dlatego musi być odpowiednio przygotowana. Jaka powinna być profesjonalna strona internetowa salonu fryzjerskiego?
-
Responsywna
Strona internetowa salonu fryzjerskiego, jak zresztą każdej firmy, musi być responsywna. To znaczy, musi być dopasowana do wyświetlania strony w prawidłowy sposób nie tylko na komputerze, ale również urządzeniach przenośnych, takich, jak tablet lub smartfon. Czy zdajesz sobie sprawę z tego, że większa część użytkowników sieci korzysta z Internetu w telefonie?
-
Czytelna i przejrzysta
Jeśli chcesz dotrzeć do potencjalnych klientów, musisz zadbać o czytelność i przejrzystość swojej witryny internetowej. Układ i rozkład informacji na stronie musi być czytelny. Użytkownicy Internetu, którzy trafią na Twoją stronę nie mogą mieć problemu z nawigacją po poszczególnych jej sekcjach..
-
Nowoczesna
Zadbaj o wygląd ogólny strony internetowej. To znaczy, że strona musi być nowoczesna. W końcu strona internetowa jest wizytówką Twojego salonu. Starego typu strona kojarzy się z przestarzałymi usługami, a dokładniej ich jakością. A przecież nie o to Ci chodzi.
-
Kolorystyka i grafika muszą być dopasowane do branży
Równie ważne jest dopasowanie kolorystyki i grafiki do branży. Jeśli prowadzisz salon fryzjerski, postaraj się, aby grafika i kolory były spójne z branżą i identyfikacją wizualną.
-
Odpowiedni content
Odpowiedni content na stronie internetowej jest bardzo ważny. Po pierwsze, Twoi potencjalni klienci otrzymują to, czego szukają. Po drugie, otrzymujesz lepszą pozycję w Google, to sprowadza się do tego, że masz szanse trafić do większej liczby potencjalnych klientów.
Blog a generowanie leadów
W generowaniu leadów duże znaczenie odgrywa blogowanie. Prowadzenie bloga przez większą część fryzjerów idzie w odstawkę. Zapominają o tym, że dzięki blogowi mogą zbudować swój wizerunek specjalisty w branży. A to przekłada się na zainteresowanie salonem i generowanie leadów.
Generowanie leadów dzięki social mediom
Social media to podstawa w generowaniu leadów w branży fryzjerskiej. Trudno wyobrazić sobie prowadzenie salonu fryzjerskiego bez obecności na najpopularniejszych serwisach społecznościowych, takich, jak Instagram, Facebook i TikTok.
Instagram cieszy się coraz większą popularnością wśród użytkowników Internetu. Początkowo serwis wykorzystywany był wyłącznie do zamieszczania materiałów z życia prywatnego. Z czasem jednak rozwinął się i zaczął być z powodzeniem wykorzystywany w reklamie i marketingu przedsiębiorstw prawie każdej branży, w tym głównie branży beauty. Pamiętaj o tym, aby publikować nie tylko posty, ale również relacje.
Facebook jest od wielu lat najpopularniejszym serwisem społecznościowym w sieci. Co to oznacza? Że większa część Twojej grupy docelowej ma tam swoje konto. A tym samym możesz wykorzystać serwis społecznościowy do kontaktu z nimi. Na Facebooku możesz publikować nie tylko wpisy w formie tekstów, grafiki, ale również video. Oczywiście warto zamieszczać również relacje. W tym przede wszystkim z efektów pracy Twojego salonu fryzjerskiego.
TikTok
TikTok jest jeszcze mniej popularnym serwisem społecznościowym. Ale stale się rozwija i liczba jego użytkowników stale rośnie. Dlatego warto rozważyć obecność również w tym serwisie.
Buzz marketing
W branży fryzjerskiej duże znaczenie odgrywają opinie i polecenia. Pozytywne opinie w Internecie na temat Twojej firmy pomogą Ci pozyskać nowych klientów. Wykorzystaj obecność i opinie w takich miejscach, jak:
-
Wizytówki Google,
-
Fora dyskusyjne,
-
Opinie na Facebooku,
-
Obecność i opinie na portalach branżowych, np. www.dobryfryzjer.pl.
Mniej popularne, ale skuteczne praktyki pozyskiwania leadów
To nie jedyne sposoby dotarcia do potencjalnych klientów. W branży fryzjerskiej możesz wykorzystać również inne strategie, w tym między innymi e-mailing oraz SMS marketing. Przy czym sugerujemy, aby e-mailing i SMS marketing wykorzystywać w odniesieniu do starych bądź okazjonalnych klientów salonu.