Zgodnie z polityką plików cookies, wykorzystujemy je do poprawnego działania strony internetowej oraz ulepszania jej funkcjonalności. Istnieje możliwość zablokowania lub usunięcia już zainstalowanych plików cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej, jednak może to spowodować ograniczenia niektórych funkcjonalności strony.

Katalog przedsiębiorstw - wyszukaj firmę, usługę lub produkt

Przedsiębiorco, wykonuj zimne telefony!

Wiele osób uważa, że zimne telefony to zbędny element strategii marketingowej i nie nadaje się obecnie do generowania leadów. Dlatego rezygnują z wykonywania połączeń do potencjalnych klientów. Tymczasem cold calling w dalszym ciągu mogą być skuteczne. Trzeba się tylko do nich odpowiednio przygotować.

 


Czym są zimne telefony?

Zimne telefony to inaczej cold calling. W rzeczywistości przez zimne telefony rozumie się połączenia telefoniczne wykonywane do określonych użytkowników z zaskoczenia, czyli są to połączenia wykonywane do potencjalnych klientów, którzy nie spodziewają się i najczęściej – nie czekają na telefon od nas. Czyli są wykonywane w ciemno. Niestety wiele firm rezygnuje z cold calling. Ponieważ przedsiębiorcy uważają, że są nieskuteczne. Z kolei pracownicy boją się wykonywać w ciemno telefony w obawie przed nieprzyjemnymi komentarzami rozmówców. Ale odpowiednie przygotowanie do rozmowy może zdziałać cuda, a wykonywanie zimnych telefonów ma wiele zalet.

 

Zalety zimnych telefonów

Niewątpliwą zaletą zimnych telefonów jest to, że można je wykonywać zarówno w przypadku firm B2C, jak i B2B. Kolejną zaletą cold calling jest możliwość nawiązania relacji z osobami, które prawdopodobnie same mogłyby do nas nie trafić. Poza tym cena kampanii obejmujących cold calling nie jest wysoka, zatem są to koszty osiągalne dla firm bez względu na osiągane wyniki finansowe. Cold calling może pozostawiać dobre wrażenie. Poza tym efekty zimnych telefonów pojawiają się stosunkowo szybko.

 

7 porad na temat przeprowadzania zimnych telefonów

Aby zimne telefony do potencjalnych klientów były skuteczne, trzeba się do nich odpowiednio przygotować. Zwłaszcza w tych czasach, kiedy odbiorcy niekoniecznie chcą prowadzić rozmowy. Tymczasem uwzględnienie jedynie 7 sprawdzonych porad na temat przeprowadzania cold calling, w krótkim czasie przyniesie Ci dobre efekty. Co musisz zrobić, aby zimne telefony były skuteczne? Przede wszystkim musisz:

  • poznać swoich rozmówców,

  • dzwonić o odpowiednich porach,

  • przygotować się do rozmowy z potencjalnym klientem,

  • być naturalnym i nie trzymać się sztywno scenariusza rozmów,

  • być spokojnym i nie dać się wyprowadzić z równowagi,

  • musisz się uczyć, sprawdzać i wyciągać wnioski.

 

Poznaj swoich rozmówców

Przedsiębiorcy, którzy uważają, że w ich przypadku cold calling się nie sprawdził, bardzo często wykonują w ciemno swoje połączenia do rozmówców, których nie znają. To znaczy, że telemarketerzy dzwonią do osób, o których zupełnie nic nie wiedzą. Tymczasem, jeśli chcesz, aby Twoje połączenia przynosiły spodziewane efekty, musisz wcześniej posiąść wiedzę na jego temat. Musisz wiedzieć przynajmniej czego oczekuje, czym się zajmuje oraz w jaki sposób możesz rozwiązać jakieś jego problemy. Bez tego będzie Ci trudno prowadzić rozmowę z potencjalnym klientem.

 

Powinieneś dzwonić o właściwych porach

Bez względu na to, jak dobrze poznałeś potencjalnego klienta, zawsze, ale to absolutnie zawsze, dzwoń do niego o właściwych porach. Osoby wykonujące cold calling muszą mieć wyczucie czasu. Po pierwsze, nie dzwoń do potencjalnych klientów przed końcem jego pracy. Będzie myślami już poza pracą i prawdopodobnie nie poświęci Ci uwagi, o jaką Ci chodzi. Nie dzwoń do potencjalnych klientów przed ich pracą oraz w poniedziałkowy poranek. Poza tym, jeśli udało Ci się dodzwonić do klienta, ale wyczuwasz, że nie ma w tym momencie czasu, nie prowadź na siłę rozmowy, zaproponuj rozmowę w innym terminie. Potencjalny klient będzie zaskoczony, ale zyskasz też jego zainteresowanie.

 

Przygotuj się do rozmowy

Musisz być dobrze przygotowany do każdej rozmowy. To znaczy, że musisz być wypoczęty, zrelaksowany i skoncentrowany na swojej pracy. W przeciwnym razie Twoje połączenia mogą przynieść więcej strat niż pożytku. Poza tym musisz wykazać się opanowaniem i spokojem.

 

Nie stosuj się sztywno do scenariusza

Wielu telemarketerów wykonujących połączenia otrzymuje specjalne scenariusze rozmów, które mają im pomóc podczas konwersacji z potencjalnym klientem. Niestety dużym błędem osób wykonujących cold calling jest sztywne trzymanie się scenariusza przez co klepią bezsensu formułki, a rozmówca wyczuwa brak przygotowania i rezygnuje z oferty. Ponieważ nikt nie chce być traktowany w taki sposób. Co to oznacza? Podczas rozmów musisz być elastyczny!

 

Bądź naturalny

Podczas rozmów z potencjalnymi klientami staraj się być jak najbardziej naturalny. Unikaj mówienia sztywnych i nienaturalnych formułek. Postaw na swobodną rozmowę. Oczywiście musisz mieć na uwadze, że swobodna rozmowa i naturalność nie oznacza, że masz prowadzić konwersację z potencjalnym klientem w sposób, w jaki rozmawiasz z kolegami.

 

Zachowaj spokój

Podczas zimnych telefonów z potencjalnymi klientami musisz zachować spokój. Nigdy nie masz pewności na kogo trafisz i w jakim rozmówca będzie humorze. Jeśli trafisz na agresywnego rozmówcę, nie zachowuj się w ten sam sposób. Natomiast jeśli Twój rozmówca chce kończyć rozmowę, wyciągnij z niej wnioski i zakończ rozmowę w odpowiedni sposób, grzecznie się żegnając prosząc o możliwość kontaktu w innym terminie. Nie zapomnij o wysłaniu do potencjalnego klienta maila z podsumowaniem rozmowy.

 

Ucz się i wyciągaj wnioski

Istnieje duże prawdopodobieństwo, że jeśli dopiero zaczynasz wykonywać zimne telefony, będzie Ci szło niezbyt efektownie. Nie możesz się poddawać. Musisz natomiast uczyć się, obserwować zachowania potencjalnych klientów i wyciągać wnioski, dzięki temu z czasem nabierzesz wprawy, a cold calling stanie się idealnym sposobem na pozyskiwanie nowych klientów.