Zgodnie z polityką plików cookies, wykorzystujemy je do poprawnego działania strony internetowej oraz ulepszania jej funkcjonalności. Istnieje możliwość zablokowania lub usunięcia już zainstalowanych plików cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki internetowej, jednak może to spowodować ograniczenia niektórych funkcjonalności strony.

Katalog przedsiębiorstw - wyszukaj firmę, usługę lub produkt

Webinary a lead generation

Lead generation jest dużym wyzwaniem dla marketerów i przedsiębiorców, którzy starają się pozyskać, jak największą liczbę leadów. Pomocne okazują się być tzw. lead magnet. W ostatnich latach coraz większą rolę przypisuje się takim środkom zachęty, jak webinary. Czym są webinary i jaki mają wpływ na generowanie leadów? 

 


Czym jest lead?

Niektórzy postrzegają leady na równi z potencjalnymi klientami. Jednak jest to niewłaściwy kierunek. Leady to pewne dane kontaktowe zarówno osoby fizycznej, jak i firmy, którzy mogą być zainteresowani ofertą Twojej firmy. Leady zawierają ważne dla działu marketingu informacje, które umożliwiają przygotowanie odpowiedniej strategii działania. Wśród tych danych wymienić należy zwłaszcza:

  • dane osobowe

  • nr telefonu

  • adres e-mail

  • zachowania na stronie

W zależności od stopnia zainteresowania ofertą firmy wymienia się leady zimne, ciepłe, gorące. Z czego leady zimne obejmują kontakty do użytkowników, którzy co prawda trafili na stronę firmy, ale nie przejawiają chęci skorzystania z jej oferty. Z kolei leady ciepłe, co prawda są wstępnie zainteresowani ofertą firmy, ale nie są jeszcze gotowi nabyć produktów lub skorzystać z usług firmy. Natomiast leady gorące są gotowe w rozsądnym czasie skorzystać z oferty firmy.

 

Co to jest lead generation

Lead generation to generowanie leadów. W skrócie jest to pozyskiwanie leadów za pomocą dostępnych strategii marketingowych. Skuteczność lead generation zależy od wielu czynników. Przede wszystkim od odpowiedniego wyboru narzędzi przeznaczonych do generowania leadów. Oczywiście generowanie leadów jest trudnym procesem. Dlatego wiele osób popełnia na różnych etapach generowania leadów wiele błędów. Wśród najczęściej popełnianych błędów podczas lead generation wymienić należy:

  • błędy w kontakcie z potencjalnymi klientami

  • błędy w określaniu grupy docelowej

  • brak monitorowania efektów

  • nieodpowiedni proces zarządzania leadami

  • nieodpowiednie przygotowanie pracowników

  • nieodpowiednie źródła lead generation

  • problem z opracowaniem skutecznej strategii marketingowej

  • problemy z zarządzaniem pracownikami działów marketingu i sprzedaży

  • zbyt długi czas oczekiwania na kontakt pracowników z pozyskanymi potencjalnymi klientami

  • zbyt duża liczba postawionych celów

 

Dlaczego w lead generation warto wykorzystywać lead magnet?

Lead magnet, czyli magnesy, środki zachęty, jak sama nazwa wskazuje mają na celu zachęcenie potencjalnych klientów do pozostawienia danych kontaktowych w zamian za dany środek zachęty. Potencjalni klienci, podobnie, jak reszta społeczeństwa, kochają dostawać coś dla nich ważnego i przydatnego za darmo. Lead magnet doskonale sprawdza się, jako środek zachęty do pozostawienia kontaktu do siebie. Jego atutem jest niższa niż wielu działań w Internecie cena. Poza tym, jeśli zastosujesz odpowiednią taktykę, okaże się, że zachęty wpłyną pozytywnie na Twój wizerunek w branży.

 

Co to jest lead magnet

Lead magnets, to inaczej magnesy, zachęty, Są to po prostu różnego typu darmowe zasoby przedsiębiorstwa, które są kierowane do grupy docelowej firmy i mają na celu nakłonienie potencjalnych klientów do pozostawienia danych kontaktowych do siebie. W rzeczywistości lead magnet to nic innego, jak drobne prezenty, które potencjalny klient otrzyma za pozostawione dane. Przy czym musisz zdawać sobie sprawę z tego, że użytkownicy sieci nie pozostawią danych kontaktowych za pierwszą lepszą rzecz. Musisz zastanowić się, co Twoi klienci chcieliby otrzymać i wtedy możesz na bazie tego stworzyć dla nich środek zachęty. Zachęty powinny być oczywiście wartościowe z punktu widzenia potencjalnych klientów. Przyjmuje się, że powinny być powiązane tematycznie z firmą. Poza tym powinny być dostarczane potencjalnym klientom bezpośrednio po tym, jak pozostawi on swoje dane.

 

Jakie są rodzaje lead magnet

Współcześnie firmy stosują różne środki zachęty. Wśród najczęściej wykorzystywanych zachęt wymienić należą:

  • kody rabatowe i zniżki

  • e-booki

  • testery

  • wcześniejszy dostęp do oferty firmy

  • webinary

Popularność poszczególnych zachęt zmieniała się na przestrzeni lat. Od pewnego czasu rośnie popularność webinarów.

 

Webinary w lead generation

Webinary, czyli webinaria, to internetowe seminaria, które prowadzone są dla określonej grupy dzięki webcast. Istotnym faktem jest, że webinary umożliwiają komunikację pomiędzy prowadzącym webinar a jego uczestnikami. Wykorzystywane w tym celu są wirtualne narzędzia. Webinary cieszą się dużym zainteresowaniem ze strony użytkowników sieci, dlatego stanowią doskonałe narzędzie generowania leadów. Umożliwienie wzięcia udziału w atrakcyjnym tematycznie webinarze w zamian za pozostawienie danych kontaktowych? Czemu nie!